Hakkımda

Fotoğrafım

Ufuk Parlak
Aslında şimdiki zamana yolculuk yapmak için bir zaman makinesi icat edilmeli.
İstanbul Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği
http://otekipencere.blogspot.com.tr/
http://www.facebook.com/ufukself

öteki gerçekliklere açılan pencereler

22 Ekim 2014 Çarşamba

iyi yönetmen, güzel bir uyarlama: gone girl

Filmin gösterime girmesiyle birlikte kitabından haberim oldu ve şu ana kadar hiç yapmadığım ilginç bir harekette bulunup önce kitabını edinip okudum, sonrasında da sinemada izledim, sıcağı sıcağına. Çok da iyi oldu.



Yazar Gillian Flynn'in kaleme aldığı, sürükleyici, merak ettirici gayet iyi bir kitap olan Gone Girl'ü yönetmen David Fincher de seyir zevki veren bir şekilde sinemaya aktarmış.


"Amerika'nın Missouri eyaletlerinden birinde sıcak bir yaz sabahı, Nick ve Amy evliliklerinin beşinci yıl dönümünü kutlamaya hazırlanmaktadırlar. Fakat o gün Amy aniden ortadan kaybolur. Geri dönmeyince, polisin gözünde kocası Nick tüm şüpheleri üzerine çeker. Nick masum olduğu konusunda ısrar etse de çevresi yalanlar ve ihanet ağlarıyla kuşatılır. Amy'nin hayatta olup olmadığı büyük bir muammadır...
Yapımcılarından birinin güzel oyuncu Reese Witherspoon olduğu filmin yönetmen koltuğunda David Fincher oturuyor. Başrollerde ise Ben Affleck ve Rosamund Pike bulunuyor."


Flynn'in ilk kez bir kitabını okudum ve tarzı hakkında bir bilgim yoktu ancak konuyu aktarış şekli hoşuma gitti. Fincher'i ise sinemaseverlerin büyük çoğunluğu Brad Pitt'li Fight Club ve The Curious Case of Benjamin Button filmlerinden tanır. Yine Panic Room ve The Girl with the Dragon Tatoo gibi filmleri de beğeni kazanmıştır. Gone Girl de bence en iyi filmlerinden biri oldu.

Film, evliliklerinin beşinci yıldönümünün olduğu gün kaybolan kadın ve neler olduğuna anlam vermeye çalışan bir kocasının sunumuyla başlıyor. Devamında evliliği, kadın ve erkeğin ruh hallerini, bir kadının neler yapabileceğini ve hatta şiddeti bize başarıyla aktarıyor.


Konu hakkında en ufak bir bilgi bile vermeye kalksam ipucu olabilir ve henüz izlememiş olanların seyir zevkini öldürebilir. Bu nedenle ben biraz da oyunculuklardan bahsedeyim. Özellikle Rosamund Pike oynadığı Amy karakterini o kadar iyi canlandırıyor ki birçok eleştirmen tarafından tam puan aldı. Kişilik problemleri olan birisi ancak böyle kusursuz bir şekilde aktarılabilirdi. Ben Affleck'e gelirsek, kendisi her zaman eleştirilen, ağır eleştiren bir oyuncu olmuştur. Hatta çekimlerine başlanan Batman v Superman: Dawn of Justice filminde Batman'i canlandıracak kişinin olacağı açıklandıktan sonra insanların yoğun tepkisine maruz kaldı. Çoğu Batmansever halen Affleck'in bu rolün altından kalkamayacağı görüşünde. Ancak bu filmde rolünün hakkını verdiğini söyleyebilirim. Son derece itici bir kocayı başarıyla sunuyor. Çenesiyle dalga geçilen sahne de gülümsetti.

Konu başlarda biraz ağır işleniyor. Fakat bu durum, sonrasında hızlanmasıyla ve hikayenin açıklığa kavuşmasıyla bizi şaşırtmasına yardımcı oluyor. Yine medyanın yargı kadar etkileyici oluşu, toplumun olaylara bakış açısı da bize hikayenin derinliği içerisinde yansıtılıyor.

İzleyenlerin çoğunun kafasında evlilik hakkında soru işaretleri bırakan bir film Gone Girl. Filmin sonunun kitaptan farklı olması da ayrı bir güzellik. Tıpkı Fight Club gibi, gösterimden kalktıktan sonra izlenildiğinde, çok beğenilip de sinemada izlenilmediği için 'ah'lar çektireceğini bildiğim için, polisiye-gerilim severlerin muhakkak sinemada izlemesini tavsiye ediyorum. Pişman olmayacaksınız.




İyi seyirler...

6 yorum:

  1. ben affleck'i niye eleştiriyorlar ki , oyunculuğu yüzünden mi. önce filmini izledim ben ama güzeldi gerçekten.kurgu , son zamanlardaki en iyilerden biriydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmenliği eleştirilmese de oyunculuğu Holywood'da nedense alay konusu :) Bazı filmleri için katılmamam elde değil. Bu filmdeyse iyi iş çıkardığını düşünüyorum. Katılıyorum, hatta yılın en iyi filmleri arasında.

      Sil
  2. Hemen izleyesim geldi . Öyle güzel anlatmışsın ki ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence vakit kaybedilmemeli. Teşekkürler.

      Sil
  3. güzel br yazı olmuş ben yazmış olmak isterdim kıskandım

    YanıtlaSil