Hakkımda

Fotoğrafım

Ufuk Parlak
Aslında şimdiki zamana yolculuk yapmak için bir zaman makinesi icat edilmeli.
İstanbul Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği
http://otekipencere.blogspot.com.tr/
http://www.facebook.com/ufukself

öteki gerçekliklere açılan pencereler

11 Mayıs 2014 Pazar

anneler ve çocukları

Hayatım boyunca bütün duyguları tadacağıma inanıyorum. Ancak yalnızca tek bir şey hep eksik kalacak; anne olmak. Bu ayrıcalık sadece kadınlara bahşedilmiş. Bakın kadınlar da babalığı tadamayacak diye düşünmeyin, kadın yeri geldi mi baba olur. Erkek de anne kaybedilirse anne olmaya çalışır elinden geldiğince elbet, peki o dokuz aylık birlikteliği gerçekleştirebilir mi...

İşte annelik güdüsü o dönemde oluşmaya başlıyor kadında. Ve bir erkek olarak ben asla bu duyguyu tadamayacağım için kadınları kıskanıyorum. Özellikle annemi. Kader ona babalığı da nasip etti gençliğinde.

Biz çocuklar her şeysiz yaparız da annelerimizsiz yapamayız asla. Bir anım var ki hiç unutmam; üç yaşındayım, bir sabah uyanıyorum; annem yok. Kız kardeşim evde emekliyerek dolanıyor, ben ve o; başka kimse yok. Evin her köşesine baktım onu bulabilmek için. Tecrübeyle sabit, çok kere beni kandırmışlığı vardır o yıllarda. Ya bir kapının arkasına ya da dolabın köşesine bir yere siner, benim çaresizce onu arayışımı izlerdi. Belki de genç yaşta anne olmasından, beni bir arkadaşmışçasına büyüttü böyle. İşte yine baktım tüm köşelere, yok. Hiçbir yerden çıkmıyor. Ömrümde hatırlayabildiğim kadarıyla hüngür hüngür ağladığım tek an bu. Kız kardeşim de öyle bana bakıyor melül melül. Sonra salondaki masaya bırakılmış iki tane pastahane poğaçası buluyorum. Yemiyorum, kardeşime sormak da aklıma gelmiyor. Kapımız da kilitlenmiş, dışarı çıkmak yok.


Derken yarım saat kadar sonra annem geliyor ve doya doya sarılıyorum. İşte o andan beridir daha yarım saat kadar bile onsuz kalamayan ben, ne denli ona bağlı olduğumun farkındayımdır.

Annelerimiz bizimle birlikte yaşlansın, torunlarımızı kucaklasın. İlelebet beraber, mutlu mesut yaşayalım. Plan da bu değil mi zaten?

Bugün annelerin değil, çocuklarının günü. Çocukların annelerini kutladığı bir gün. Bugün annelerden ziyade onlara halen sahip olan çocuklar mutlu olmalı.

Anneleriyle paylaşacak fazla zaman bulamamış evlatları da selamlıyorum. Umarım başka bir zamanda, başka bir yerde...

Tüm annelerin elinden öpüyorum. Henüz vaktimiz varken layıkıyla değerlendirmek dileğiyle...

Tüm kızların ve oğulların anneler günü kutlu olsun.

2 yorum:

  1. Farklı ve güzel bir bakış açısı olmuş ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, anneler günü sanki biz çocuklara atfedilmiş gibi gelir bana kendimi bildim bileli

      Sil