Hakkımda

Fotoğrafım

Ufuk Parlak
Aslında şimdiki zamana yolculuk yapmak için bir zaman makinesi icat edilmeli.
İstanbul Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği
http://otekipencere.blogspot.com.tr/
http://www.facebook.com/ufukself

öteki gerçekliklere açılan pencereler

14 Ekim 2012 Pazar

saygı duruşu: attilâ ilhan

Biliyorum, bende bir geç kalmışlık var son aylarda, ama belki de bu en azından bir şeylere erişmeye çalışmamın göstergesidir. Çünkü bir şeye geç kalıyorsak en azından ona doğru gidiyoruz anlamına gelir. Bu durumum Blog üzerinde de kendini fazlasıyla gösteriyor. Evet bir 11 Ekim günü Atillâ İlhan'ı kaybetmiştik ve de geç de olsa kendisini analım istedim.

Tarih 15 Haziran 1925, ülkemiz şiirinin en büyük yıldızlarından Atillâ İlhan dünyaya gelir. Tarih 11 Ekim 2005, büyük bir yıldız gökyüzünde izler bırakarak kayıp gider. Kendi tabiriyle "Yıldızların kayboldukları yer, bence malûmdur."

Nam-ı diğer Kaptan'ın özellikle aşk şiirleri ön planda olsa da birçok alanda birbirinden farklı çizgide ve özgünlükte şiirler yazmış, bunun ötesinde aynı zamanda romanları, eleştirileri ve denemeleri de aynı güzellikte kaleme almıştır. Bu da bize çok yönlülüğünü gösterir. Aynı zamanda gazetecilik ve TV programcılığı da yapmış olan İlhan'ın en beğendiğim şiirlerinden birini de paylaşmak isterim.


Üçüncü Şahsın Şiiri

gözlerin gözlerime değince
felâketim olurdu ağlardım
beni sevmiyordun bilirdim
bir sevdiğin vardı duyardım
çöp gibi bir oğlan ipince
hayırsızın biriydi fikrimce
ne vakit karşımda görsem
öldüreceğimden korkardım
felâketim olurdu ağlardım

ne vakit maçka'dan geçsem
limanda hep gemiler olurdu
ağaçlar kuş gibi gülerdi
bir rüzgâr aklımı alırdı
sessizce bir cıgara yakardın
parmaklarımın ucunu yakardın
kirpiklerini eğerdin bakardın
üşürdüm içim ürperirdi
felâketim olurdu ağlardım

akşamlar bir roman gibi biterdi
jezabel kan içinde yatardı
limandan bir gemi giderdi
sen kalkıp ona giderdin
benzin mum gibi giderdin
sabaha kadar kalırdın
hayırsızın biriydi fikrimce
güldü mü cenazeye benzerdi
hele seni kollarına aldı mı
felâketim olurdu ağlardım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder