Hakkımda

Fotoğrafım

Ufuk Parlak
Aslında şimdiki zamana yolculuk yapmak için bir zaman makinesi icat edilmeli.
İstanbul Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği
http://otekipencere.blogspot.com.tr/
http://www.facebook.com/ufukself

öteki gerçekliklere açılan pencereler

19 Haziran 2012 Salı

wulf dorn'dan psikopatik bir gizeme yolculuk: psikiyatrist

Psikiyatrist'i aylar önce edindim, fakat ne olduysa, araya her ne girdiyse kitabı okuyup bitirmek bugüne kalmış. Alırken çok iyi eleştirileri ve bana da çok öneriliyor olması nedeniyle tereddütsüz ve hemen okuma planı güdüyordum oysa ki.

Kitabı bitirir bitirmez okumayanlar vardır diyerek bir inceleme yapayım dedim. Öncesinde arka kapak tanıtımını bir okuyalım.

Şiddet mağduru kadın bir hasta, psikiyatrist Ellen Roth'un kâbusu haline gelir: Kara Adam tarafından izlendiğini iddia eden hasta, gizemli bir biçimde, iz bırakmadan ortadan kaybolur. Şimdi kendi hayatını da hastasınınkini de tehlikeye atan korkunç bir oyunun ortasındaki Dr Ellen Roth için hiç kimseye güvenemediği umutsuz bir savaş başlamıştır. Şeytani bir yapbozun parçalarını bir araya getirmeye çalışmaktan başka çaresi kalmayan genç psikiyatrist, korku, şiddet ve paranoyadan oluşan bu labirentte çıkış yolunu bulabilecek midir?


Yazar Wulf Dorn'un şu ana kadar Türkçe'ye çevrilmiş tek kitabı Psikiyatrist imiş. -Bu kitabın çevirisinde çok az da olsa hatalara rastladığımı da söylemeden geçmeyeyim.- Öyle tahmin ediyorum ki diğer kitaplarının da zamanla çevirileri yayınlanacaktır. Çünkü üslubu ve hikaye tarzı bizim okuyucularının ilgisini çekecek türde. Bana gelirsek, kitabın ilk üçte birlik bölümüne kadar yer yer meraklanıp yer yer sıkıldığımı söyleyebilirim. Ardından yavaş yavaş kitap sanki olgunlaşıyor ve olaylar da ilgi çekici olmaya başlıyor.

Romanda Psikiyatr Doktor Ellen Roth gizemli bir hastasının kaybolması ve kendisine birilerini, meslektaşlarını veya polisi inandıracak bir kanıt bulamaması nedeniyle olayı kendi çözmeye çalışmakta. Bu süreçte sık sık yoğun gerçeklikle kaplı rüyalar da görmektedir. Erkek arkadaşının teknolojiden uzak bir adaya tatile gitmesi de kendisini iyice yalnız bırakmıştır.

Çok üst düzey bir psikolojik buhran ya da gözümüze sokulan bir iç çatışma olmasa da önerebileceğim bir kitap olduğunu belirtmek isterim. Bu türe ilgi duymaya başlıyor ve nereden başlayacağınızı düşünüyorsanız Wulf Dorn'un Psikiyatrist'i biçilmiş kaftan gibi. Psikolojik gerilim deneyimine bir başlangıç olarak düşünülebilir.

Sonlarına doğru keyif almaya başladım diyebilirim, buna rağmen tavsiye etmekte hiçbir sakınca görmüyorum.

İyi okumalar...

6 yorum:

  1. Harika bir kitapdı,tek kelimeyle.1 günde bitirdiğim nadir kitaplardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz zamana yaydım kitabı, aslında yoğunluktan dolayı bitirmem baya sürmüştü :)

      Sil
  2. Bence kitabın ikinciside çıkmalı sürekli bu kitabın ikincisi olsa nasıl olur diye düşünmeden kendimi alamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın diğer kitaplarını merak etmiyor değilim, ancak Psikiyatrist'in devamı şekilde bir kitap yayınlayacağını sanmıyorum.

      Sil
    2. Kitabın devamı yok,, ama wulf dorn hiç olmasa romanın baş karakteri için daha umutlu bi son düşünebilirdi,onun için hala üzülüyorum, doğrusu kitabın böyle bitmesi yaşananları aklımdan çıkarmıyo... Etkileyiciydi,,,
      Kitap bittikten sonra romanın son 30 sayfasını 3 kez üst üste okudum,,, açıkçası kanım dondu!!!

      Umarım birileri psikiyatrist i filme alır,,,okuduklarımı ve karakterleri Beyaz perde de hayal ediyorum da müthiş

      Sil
    3. Katılıyorum, olaylar etkileyici. Layıkıyla ele alınacaksa evet, ama birçok kitabın sinemaya iyi uyarlanmadığını düşünüyorum. Bunun birkaç nedeni var tabi.

      Sil