Hakkımda

Fotoğrafım

Ufuk Parlak
Aslında şimdiki zamana yolculuk yapmak için bir zaman makinesi icat edilmeli.
İstanbul Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği
http://otekipencere.blogspot.com.tr/
http://www.facebook.com/ufukself

öteki gerçekliklere açılan pencereler

13 Haziran 2012 Çarşamba

saygı duruşu: necip fazıl, nazım hikmet ve abdurrahim karakoç

Blog'da bir şeyler eksik diye düşünürken kendimi üstatları anmayı unutmuşum derken buluverdim. Ve de bir saygı duruşu babında kısa da olsa bir yazı kaleme almak gerek dedim.

Tarih 26 Mayıs 1904, Necip Fazıl dünyaya gelir. Tarih 25 Mayıs 1983, üstat hayata gözlerini kapar. Yaşamında kendi ağzıyla eserlerini iki döneme ayırır ve birinci döneminde yazdıklarının artık kendisi olmadığını söyler. En bilinen şiirlerinden "Beklenen"i de ikinci döneminde yazmıştır mistik akımın öncülerinden olan şair.


            Beklenen

            Ne hasta bekler sabahı,
            Ne taze ölüyü mezar,
            Ne de şeytan bir günahı,
            Seni beklediğim kadar,

            Geçti istemem gelmeni,
            Yokluğunda buldum seni,
            Bırak vehminde gölgeni,
            Gelme artık neye yarar?

Tarih 15 Kasım 1901, üstat Nazım Hikmet dünyaya açar gözlerini. Tarih 3 Haziran 1963, yaşama veda eder. Hayatı boyunca fikirleri için savaşmış ve bu uğurda birçok şeyi göze almıştır. Türkçe'ye katkısı yadsınamayacak olan şair en ünlü şiirlerinden "Memleketim"i yazdığında ülkesinde değildi.

Memleketim

Memleketim, memleketim, memleketim,
Ne kasketim kaldı senin ora işi
Ne yollarını taşımış ayakkabım,
Son mintanım da sırtımda paralandı çoktan,
Şile bezindendi.
Sen şimdi yalnız saçımın akında,
Enfarktında yüreğimin,
Alnımın çizgilerindesin memleketim,
Memleketim, memleketim.

Ve tarih 1932, şair Abdurrahim Karakoç doğmuştur. Tarih 7 Haziran 2012, kendisini kaybederiz. İlk şiirlerini beğenmediği için yakacak bir tutum sergilemiş önemli halk ozanlarımızdan Karakoç'u hepimiz Mihriban isimli o güzel şarkının mısralarının sahibi olarak biliriz.

              Mihriban

              Sarı saçlarına deli gönlümü
              Bağlamıştın çözülmüyor mihriban
              Ayrılıktan zor belleme ölümü
              Görmeyince sezilmiyor mihriban

              Yar, deyince kalem elden düşüyor
              Gözlerim görmüyor aklım şaşıyor
              Lambada titreyen alev üşüyor
              Aşk kağıda yazılmıyor mihriban

2 yorum:

  1. Gönlünüz dert görmesin; ne güzel yâd etmişsiniz. Nazım Hikmet'in vefat tarihinde bir klavye sürçmesi olmuş olabilir; sıfıra bir kuyruk konunca düzelir.

    saygıyla.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, Nazım Hikmet'i erken kaybetmek bana 3 yıl gibi gelmiş galiba, tarihi düzelttim uyarı için de ayrıca teşekkürler :)

    YanıtlaSil