Hakkımda

Fotoğrafım

Ufuk Parlak
Aslında şimdiki zamana yolculuk yapmak için bir zaman makinesi icat edilmeli.
İstanbul Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği
http://otekipencere.blogspot.com.tr/
http://www.facebook.com/ufukself

öteki gerçekliklere açılan pencereler

20 Mayıs 2012 Pazar

john katzenbach: psiko analist

Psiko Analist, orijinal adıyla The Analyst kitabını birkaç ay önce merak uyandırıcı ismi, girişi, konusu, özeti ve eleştirileri nedeniyle edinmiştim. Bu aralar psiko-gerilim kurgulu kitapları okumayı tercih ettiğimden olsa gerek ismini ilk duyduğumda incelemeye aldım.

"'Kendini öldür doktor!'


Doktor Starks'ın kaderi, intikamını dolambaçlı yollardan almak isteyen ürkütücü derecede zeki bir psikopatın ellerindedir. Bu deli adamı durdurmanın bir yolunu bulmak zorundadır... Yoksa deliren kendisi olacaktır."


Kitabın ön kapağında, isminin hemen üstünde bir de şöyle bir cümle yer alıyor: "53. doğum günün kutlu olsun, doktor. Ölümünün ilk gününe hoş geldin." Bu cümle de potansiyel okuyucu da büyük bir beklenti yaratacak cinsten. Yanlış anlamayın popüler kültürün pazarlama stratejilerine ve okuyucuyu bağlama taktiklerine pek prim veren biri değilim, yalnızca bir kitabı zaten almak istiyorsanız bu girişler de yalnızca fikrinizi güçlendiriyor. Şöyle bir yazıyı baştan okuyunca kitabı acayip eleştirecekmişim gibi bir izlenim oluşturduğumu fark ettim.

Aslında evet, kitabı eleştireceğim. O kısma gelmeden bir de itirafta bulunayım ki yazarı da tanımıyordum. John Katzenbach ismini aranızda belki duyanlar ve hatta kitaplarını okuyanlar olmuştur, fakat benim için bir yabancı ve dili de muammaydı. Ne diyeyim, yeni denizleri keşfetmeyi severim. Zaten başta da dediğim gibi, psiko-gerilim kurgulu kitapları okuma havamda olduğum günlerdi. Ve yazarı biraz araştırdığımda Hart's War, Just Cause gibi kitaplarının ünlü oyuncu ve yönetmenler tarafından beyaz perdeye de uyarlandığını gördüm. Hatta Psiko Analist kitabı da sinemaya uyarlanacak nitelikte. Çünkü ben kitabı okuduğumda sinema için daha uygun olacağını düşünmeden duramadım.

Kitap güzel denebilecek bir üslupta ve merakla başlıyor. Dr. Frederick Starks kendisine ait özel muayenehanesinde randevuyla hastalarını ağırlayan bir psikanalist olarak ana karakter olarak karşımıza çıkıyor ve yine rutin bir randevusu sırasında şüpheli bir mektup alıyor. Mektupta açıkça kendisi ve yakınları tehdit edilmekte. Sonrasında hikaye başlıyor. Kitap boyunca Starks'ın kendisine uygulanan acımasız planlar karşısındaki tavrı ve belli bir yerden sonra değişimini görüyoruz.

İki kısımdan oluşan romanın birinci bölümünde hayatta kalmaya çalışan doktor, ikinci bölümde de yeniden doğma evresini yaşıyor. Söylediğim gibi kurgu olarak iyi bir kitap olsa da sizi bir olaya götürene kadar anlattıkları zamanla sıkıcı gelmeye başlıyor. Normalde size sıkan bir kitabı bitirmekte zorlanırsınız, fakat ben bir an önce bitirip yeni bir kitaba başlamak istediğimden ve yarıda bırakmayı sevmediğimden kısa sayılabilecek bir zamanda bitirdim. Okuduğum hiçbir kitap için olmadığım gibi bu kitap için de pişman değilim, yalnızca yeni bir yazar ve üslup ile tanışmanın keyfi ve konunun başlardaki gizemi benim için yeterliydi diyebilirim.

Kim bilir belki de siz daha çok beğenirsiniz.

İyi okumalar...

6 yorum:

  1. değişik gibi sanki, ben de duymadım ismi daha önce:)Çok mu gerilerde kalıyorum ne??

    YanıtlaSil
  2. O kadar kitap var ki bilmediğimiz :) Ben de daha önce hiç duymamıştım ta ki bu türden kitaplar okumaya merak duyuncaya kadar.

    YanıtlaSil
  3. Ben de psiko-gerilim tarzı romanları seviyorum ama üslup da bir kitabın çekiciliği açısından önemli bir faktör:)

    YanıtlaSil
  4. Üsluba çok dikkat ederim, açıkçası bir John Katzenbach kitabı daha okuyabileceğimden şüpheliyim bu nedenle :) Ama konu ve kurgusu için görüşüm olumlu.

    YanıtlaSil
  5. Ben okudum. Kısa sürede bitiremedim ne yazık ki. Yalnız çok keyif verici bir kitap bence. Daha önce bu tarz bir kitap okumadığımdandır belki beni bu kadar etkilemiş olması. Başka hiç bir kitapla kıyaslamayacağım. Okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Bir varoluş hikayesi Psikoanalist

    YanıtlaSil
  6. Yer yer ben de keyif almıştım. Yalnız biraz olaylar ağır işleniyor, bir yerden sonra ne olacağını biliyorsun ve bu açığa çıkana kadar geçen kısımlar bir an önce bitsin istiyorsun, bana öyle olmuştu. Ancak kitap okunmaya değer.

    YanıtlaSil