Hakkımda

Fotoğrafım

Ufuk Parlak
Aslında şimdiki zamana yolculuk yapmak için bir zaman makinesi icat edilmeli.
İstanbul Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği
http://otekipencere.blogspot.com.tr/
http://www.facebook.com/ufukself

öteki gerçekliklere açılan pencereler

23 Aralık 2011 Cuma

"mim"e istinaden ifşa olan yedi gerçek

Blog'daşım O. Ali  nam-ı diğer edebi tutku, hakkındaki 7 samimi gerçeği su yüzüne çıkarmakla kalmamış, bu şerefe birkaç arkadaşla beraber beni de ortak etmiştir. Öncelikle kendisine teşekkürlerimi sunuyor, ardından da benim gerçeklerimden 7'sini paylaşıyorum.


Bu arada arkadaşımın konuyla ilgili yazısına ve diğer paylaşımlara buradan ulaşabilirsiniz: http://edebitutku.blogspot.com/2011/12/hakkmda-7-gercek.html



1 - İlk olarak son zamanlarda hakkımda sıkça şikayet aldığım bir gerçeğimi paylaşayım. Bir konuyu biliyorsam diğerlerinin konuşmasına fırsat vermeden kendimi kaptırıveriyormuşum. Konunun muhataplarına söz veremesem de bunu aşmaya deneyeceğimi söylemek isterim. "Ama bazen insan duramıyor işte."


2 - Eleştiri yaparken çok küstahımdır -kimilerine göre her zaman-, bazen öyle bir üstadı eleştiririm ki "böyle bir şey benim ne haddime"ymiş, "bu ne cüretmiş"lerden geçilmez.


3 - Sinemada bir filmi izleyeceksem, konsepte uygun davranır, birlikte seyredeceğim arkadaşları filme göre seçerim. Örneğin sabırsızlıkla beklediğim filmlerden Hobbit'i izleyeceğim dostların şimdiden belli olmasının dışında, güç yüzüklerini bile satın alarak filme parmağımda o meşhur "tek yüzük"le gitmeyi planlıyorum.


4 - Bazen kafama eser, insanlık için büyük önemi olan bir icadın nasıl türediğini, ne aşamalardan sonra son halini aldığını merak eder, her türlü imkanı zorlayarak öğrenmeye ve anlamaya çalışırım.


5 - En sevdiğim yemeği soran her kişiye ayrı cevaplar veririm. Sadece yemek için değil, herhangi bir konuda en sevdiğimi soran her bir kişiye farklı farklı yanıtlar vermişimdir. Galiba benim için en iyiler sürekli değişebilir nitelikte. Ya da şıpsevdiyim, tam emin değilim.


6 - Renk körüyüm. Ama bundan büyük mutluluk duyuyorum, çünkü renklerin aldatıcılığına kanmamı engellediği için minnettarım. -Ya da bahane üretiyorum.-


7 - Ve gelelim yazarken nasıl davrandığıma. Şu anda yazmakta olduğum romanım üzerinden örnek verecek olursam, bazen bir karakteri yakinen ya da uzaktan tanıdığım bir kişiyle özdeşleştirerek, onun tavırlarını ve kişiliğini etüt ederek oluştururum. Bu durum; naçizane görüşüm; hikâyedeki karakterin daha gerçekçi olmasını sağlayabiliyor.


Ve mimlediğim şanslı kişiler:


http://howfaidaduzit.blogspot.com/
http://polatonat.blogspot.com/
http://birtutamkekik.blogspot.com/


Bu arada yazarken fark ettim ki insanın kendi gerçeklerini yazması da ne kadar zormuş. Hele bir de olağanüstü bir şey anlatacakmış havasına sokması durumu, kendi kendimle alay etmeme neden oldu.


İyi mimlemeler...

4 yorum:

  1. çok teşekkürler:)
    tez zamanda memnuniyetle cewaplayacağım inşallah:)
    sağlıkcakla kalın...

    YanıtlaSil
  2. Kıymet verip beni de mimlemenizden memnuniyet duydum. Ancak "mim"in ne olduğunu tam olarak bilmiyorum. Ama tahminimce olumlu bir şey olmalı. Çok selam.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuş dostum. özellikle 7 numaraya katılmamak elde değil. başlangıçlar için her zaman yardımı büyük oluyor. bir nebze olsun kurgu ve hikayeye daha çok odaklanmaya da yardımcı oluyor. selamlar

    YanıtlaSil
  4. birtutamkekik ve Polat Onat, kısa zamanda sizin 7 gerçeğinizi de bekliyorum ona göre :) Aynen öyle Edebi Tutku, zamanla kendimiz de yeni karakterler türetecek kıvama geliriz umarım, ama öncelikle farklı kişiliklerden esinlenmek işimizi kolaylaştıracak galiba.

    YanıtlaSil